START -Loose some weight....!

START
Den 27 februari 2008 = 73 KG och 164cm lång. Linda, 19 år gammal.
Denna Blogg ska följa min viktminskingsprocess fram till sommaren

JAG HAR ALLTSÅ 2,5 MÅNADER TILL COSTABRAVA STUDENTRESAN
-||---------------------- 3 MÅNADER TILL BALEN OCH STUDENTEN!!!

KOMMER JAG ATT LYCKAS???????? DET ÄR FRÅGAN!! =)

                         


Hej mitt namn är Linda, jag har skapat denna blogg för att lättare styra och följa min mat och motionsvanor.
Följ den gärna och peppa mig, jag kan behöva allt stöd som finns!

VARFÖR startade jag då denna blogg??

Jo, Idag upptäckte jag - till min förfäran! - att jag väger 73 KG! (i somras vägde jag 64 kg.)
Jag svimmade nästan av chocken och har därför idag bestämt mig för att gå ner i vikt!
Med tanke på Balen och Studenten bara inom 3 månader har jag lite smått PANIK!

så jag begav mig till centret Itrim och dem presenterade sitt viktminskningsprogram.
Jag blev såld och beslutade mig för att delta i deras program.

Detta innebär en viktmiskningsfas på 10 veckor:
Här handlar det om att bryta gamla dåliga vanor och börja motionera.

jag kommer alltså att äta en kombination av 2 måltidsersättningar och vanlig men fettsnål/fiberrik mat. En handflata protein och 3 knytnävar frukt/grönt 2grr/ dagen. Det blir 4 om dagen.
Detta sa hon kommer ge en viktminskning på minst 0,8 kg i veckan, och runt 8-12 kg på 10 v. beroende på vad
man har för mål, och hur mycket jag hänger sig till kosten och motionen.
Allting lät väldigt bra... tills hon började prata om gruppmöten varje vecka med en ledare. Visst... det är säkert jätte positivt för själva viktminskningen, men jag menar hur pinsamt är inte det egentligen!!?

Jag ska äta sunt; 2 mål mat bestående av protein (kyckling, fisk, kött, ägg) och grönsaker om dagen. tex. lunch och middag. Utöver det ska jag äta 2 måltidsersättningar till tex. frukost och mellanmål
Jag ska äta på bestämda tider: 07.00, 11.00, 14.00, 18,00

Varje vecka ska jag träna minst 4 gånger. konditionsträning och styrka.
Jag hoppas och tror att detta kommer ge resultat....

Well.... Nu har jag i alla fall skrivit in mig och betalat en årsavgift på myyyyccckkeeet pengar.
Därför vill jag nu lyckas!
jag vill nå mitt mål!
I somras vägde jag 64 kg. Jag väger idag 73 kg. jag har gått upp 9 KG!! jag ska ner dem kg igen och strävar efter att tillslut väga 60 kg, vilket är min målvikt!

Jag hoppas och tror att jag med denna bloggen kommer kunna hjälpa mig själv, och ni där ute får gärna följa med mig på min resa mot mitt mål!

Puss,  Linda




PS. MIN HÄLSOANALYS:
165 CM
VIKT: 73,5 KG
BMI: 27,0
BMR: 6599 KJ, 1577 KCAL
FETT. 31%
FETT MASSA; 23,1 KG

PREDICTED WEIGTH: 67,2... WHATS THA FUCK!? JAG SKA GÅ NER TILL 57,2 DAAAAHHHHAA

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nej, nej, nej. Jag håller en diet som verkligen fungerar!!! Mycket fett och lite kolhydrater. det låter konstigt, men det fungerar verkligen. Jag har gått ner 4 kg sedan december.
Sedan får man äta gott!! ingen konstig måltidsersättning....
Jag har Annika Dahlqvists kostråd och hennes blogg adress på min sida.
Lycka till!

2008-02-27 @ 20:09:24
URL: http://hannajo.blogg.se
Postat av: Josefine

Lycka till :D Hoppas du klarar det. Kram josefine

2008-03-15 @ 10:41:11
URL: http://svenssonjosefin.blogg.se
Postat av: Patricia

Lycka till med din viktminskning :)

2008-03-15 @ 14:10:06
URL: http://promenade.blogg.se
Postat av: Anonym

Huvudsaken är att du mår bra med din vikt. Lycka till :)

2008-03-15 @ 18:56:53
URL: http://virre80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0